25 jaar Jubileum :

namens het bestuur hartelijk bedankt voor uw aanwezigheid.

Zaterdag 18 November werd het 25 jarig jubileum van onze wijkvereniging `t veld gevierd.
Doordat onze vereniging bijna 300 leden telt, werd op de uitnodiging gevraagd om zich van tevoren aan te melden voor deze feestavond. Dit in verband met de beschikbare capaciteit van de zaal, bijna 180 leden maakte gebruik van deze uitnodiging, met dit gegeven moest er een extra tent voor de ingang van het gebouw geplaatst worden.
Het achterste deel van de tent deed dienst als garderobe in het voorste deel stonden hangtafels opgesteld. Met een terras-verwarmer erbij was het hier knus ingericht als rokers ruimte.
Bij binnen komst stuitte men meteen op de speciaal voor deze avond ingehuurde medewerkers van Sekjuuriety- bee vee en moest iedereen door het detectie poortje. Deze mannen Herman en Karel genaamd bleken een goede neus te hebben voor het opsporen van cocaine en bolletjesslikkers en zagen er verder op toe dat iedereen ordelijk en netjes naar binnen ging.
Als bestuur werden we aangenaam verrast door de vele bloemstukken en enveloppen met inhoud die werden aangeboden.
Toen vrijwel iedereen binnen was werd de avond geopend door de voorzitter Kees de Raad deze verwelkomde iedereen. Na wat huishoudelijke mededelingen o.a. dat iedereen zelf zijn drankjes aan de bar moest afhalen. Daarna blikte hij even kort terug op de afgelopen 25 jaar. Zo vertelde hij dat er in de kerkzaal en in de gang een foto tentoonstelling te zien is van de voorbije periode. In het begin startte de vereniging met 55 leden, op de foto`s is te zien dat vele uit de begin tijd niet meer onder ons zijn, maar dat ook zij in die tijd de wijkvereniging een warm hard toe droegen en ook hebben meegeholpen met wat het nu is geworden, want zo vertelde hij er werd begonnen met een oud school gebouwtje, overgenomen van de gemeente voor 1gulden, wat door de jaren heen is omgevormd tot wijkgebouw met moderne keuken en koeling wat er nu staat en dat alles door tomeloze inzet van heel veel enthousiaste leden in samen werking met een zeer gemotiveerd bestuur. Hierna gaf hij het woord aan baron Verschuer, die als oud voorzitter van de school nou betrokken was bij de overgang naar de wijkvereniging.
Hij begon dan ook te vertellen dat hij zich een soort van boedelnotaris voelde omdat de school nog wat spaarcenten bezat en hij tot taak had dit kapitaaltje correct te verdelen aan de nieuwe wijkvereniging en de stichting Evangelisatie. Hij kon nu de conclusie trekken dat dit goed gelukt was.Gezelligheid en contact tussen de veld bewoners zoals baron Verschuer zei:" voor de veldbewoners die niet in hun huis blijven zitten maar naar het wijkgebouw komen".
Na enige tijd van gezellig praten en een hapje en drankje verschenen onze leuke gasten weer dit maal als look-a-likes van Swiebertje en Malle Pietje, na hun welkomst lied: “Daar is Swiebertje” gezongen te hebben, vertelde ze een act te willen doen waar ook de huishoudster Saartje en veldwachter Bromsnor in voorkwamen. Hiervoor werden Ton van Zanten en Wim Streef gevraagd. Na een snelle verkleedpartij had Saar haar jurk aan en Bromsnor zijn snor op geplakt. Zij moesten het lied “In de keuken van Saartje” mee play-backen, dit sloeg goed aan gezien de leuke reacties uit de zaal. Na het afscheidslied van Swiebertje ”Dag kindertjes wij gaan er weer vandoor”. En na nog een heerlijk broodje beenham liep het feest tegen middernacht op zijn eind.

Hieronder alvast enkele foto's later volgt meer.
Klik op de foto voor een vergroting.

voor vragen en opmerkingen mail naar de webmaster.

Home Historie Bestuur Route Activiteiten